p

Westcoast USA 2005

Reisverslag van onze vakantie in Amerika, van dinsdag 16 augustus tot donderdag 8 september 2005.

09 september 2005

Dag 9 - 24/08/05 - Yosemite & Mono Lake

Om 04:30 werden we opeens wakker van een hoop herrie buiten. Het leek er op dat de buurman zich klaar maakte voor een ochtend hike en daarnaast zijn hond te eten gaf. Kon dat niet wat zachter? Toen er een kwartier later nog steeds een gestommel was en het nu ons balkon op kwam (op 1 hoog) besloot ik toch maar eens te gaan kijken. Er bleken dus 3 wasberen over het balkon te struinen, op zoek naar eten! Wij hadden gelukkig niks buiten staan. De onderburen leken minder gelukkig; daar hadden ze aardig wat overhoop gehaald.
Na het wasbeeralarm konden we gelukkig nog weer in slaap komen. Om 09:15 vertrokken we richting Wawona, waar de grote Sequoia's staan. Onderweg zijn we nog een aantal keer gestopt bij verschillende 'meadows'.

We kwamen ook lang Valley View aan de Northside Drive, het mooiste viewpoint in de vallei.

We verwachtten dat we door zouden kunnen rijden naar Wawona, maar het bleek daar vanaf 10:00 vol te zijn, dus moesten we 6 mijl terug, om vervolgens met de gratis shuttle naar boven te gaan.

In de Mariposa Grove hebben we een rondrit met de tram gemaakt, waarbij je langs de verschillende grote bomen kwam. Er staan hier zo'n 500 sequoia's, waarvan de California Tunnel Tree, Grizzly Giant (2700 jaar oud) en Fallen Monarch de bekendste zijn.

Na de bomen gezien te hebben vertrokken we rond 14:00 richting ons hotel in Lee Vining. We moesten weer via de Tioga Pass en konden nu stoppen bij de viewpoints die we op de heenweg voorbij waren gereden.
Omsted Point

Tenaya Lake

Tuolumne Meadows

Op 9945 feet hoogte verlieten we Yosemite National Park, via de hoogste autoweg in Amerika; de Tioga Pass.

Na te hebben ingecheckt in het hotel in Lee Vining gingen we naar Mono Lake om de zonsondergang te zien. Het waterniveau van Mono Lake is flink gedaald, waardoor je de geinige tufa-torentjes goed kunt zien. Wat wel minder is, is de stank: het ruikt niet echt fris rondom het meer en er zitten letterlijk duizenden vliegjes. De zonsondergang was wel erg mooi.

Morgen op weg naar Furnace Creek. Lekker warm....

1 Comments:

• At 12:37 a.m., Anonymous Anoniem said…