p

Westcoast USA 2005

Reisverslag van onze vakantie in Amerika, van dinsdag 16 augustus tot donderdag 8 september 2005.

09 september 2005

Dag 3 - 18/08/05 - Malibu & Neverland

Vandaag 'eindelijk' de drukte van LA verlaten. De stad op zich is leuk, maar het verkeer is niet grappig meer: ze jagen er als gekken en je ziet er dan ook praktisch geen auto zonder kras en/of deuk. Handsfree bellen hebben ze ook nog nooit van gehoord, terwijl de helft van de automobilisten vergroeid lijkt te zijn met een telefoon...
Vanochtend zijn we eerst naar de Walt Disney Concert Hall (111 South Grand Avenue ) gegaan; een door Gehry ontworpen gebouw dat oorspronkelijk glimmend was, maar omat het verkeer er last van had (niet echt handig, een glimmend gebouw in de LA zon) hebben ze het gebouw nu grotendeels mat gemaakt.

Cadillac Escalade

Na de muziekhal te hebben bekeken gingen we op weg naar Malibu. Malibu staat bekend om zijn dure strandvilla's met de bijbehorende privéstranden. Het geinige is dat deze stranden helemaal niet privé zijn: in California heeft iedereen recht om, waar dan ook, bij de zee te kunnen komen. Leuk dus, om eens te kijken hoe moeilijk de sterren het je proberen te maken :D
Eerst gingen we naar de Malibu Colony, waar we rond 11:15 aan kwamen; een met hekken afgesloten gebied met een bewaker voor de deur, weinig te zien verder...

Toegangsweg naar de Malibu Colony

Dan maar via het strand proberen.

Malibu Beach Lifeguard

Hek tot in de oceaan bij Malibu Colony

Zo doen die grappenmakers dat dus: zet een hek in de zee en je houdt de mensen buiten. Het water stond mij iets te hoog om er onderdoor te kruipen, maar het mag dus wél...

Surfer bij Malibu Beach

Na Malibu reden we richting Camarillo, waar we een factory outlet bezochten: Camarillo Premium Outlets (740 E. Ventura Boulevard). We hadden oorspronkelijk Malibu niet in de routeplanner gezet, waardoor we niet door hadden dat je door Malibu mee te nemen 'verplicht' wordt om een stuk door de bergen te rijden; 30 kilometer door bochtige en steile bergweggetjes, waarbij Valeri reed en ik de bochten aankondigde ("scherp bochtje naar rechts, gevolgd door een matige naar links")... Mooi rally-werk.
Vanaf Camarillo gingen we door naar Morro Bay. Onderweg wilden we eens kijken of we de toegangsweg naar Michael Jackson's Neverland konden vinden. Na wederom een aardige rit door de bergen, kwamen we uiteindelijk rond 16:15 aan bij Los Olivos, waar inderdaad de poort open stond:

Vanaf Neverland door naar Morro Bay (17:45), met de bekende Morro Rock. Helaas was het redelijk bewolkt en stond de zon erg laag, niet echt spectaculair om te zien dus.

Morro Bay met op de achtergrond Morro Rock

Vanaf Morro Bay was het nog een klein half uurtje naar San Simeon, waar we verblijven in het Oceanfront Resort. Volgens de website lag het aan de oceaan, en dat bleek te kloppen: vanaf het balkon hoor je het ruisen van de golven...

Morgenochtend vroeg naar Hearst Castle en daarna door naar San Francisco. Een lange rit langs de kustweg die erg mooi schijnt te zijn; onderweg kom je door verschillende natuurgebieden...

4 Comments:

• At 2:42 a.m., Anonymous Anoniem said…

nou nu ales gelezen, erg leuk, lijkt ons wel erg vermoeiend, maar ja, wij zijn ook al op leeftijd :).

Is leuk om te lezen wat jullie allemaal doen, maar dat van die Mack en die hamburger bij de foodstore snap ik niet, vette hap is vette hap. Eet meer eens een coole salade.
    kusje,

peenge

• At 2:54 a.m., Anonymous Anoniem said…

nog even naar San Francisco gekeken, lijkt ons wel erg leuk daar, hotel ziet er ook mooi uit.
    Had niets gewonnen in de staatsloterij anders hadden we wel opeens ergens voor jullie neus gestaan:(
    Leek mij erg leuk!!!!!!!

groetjes,

peenge

• At 2:27 p.m., Anonymous Anoniem said…

Ola, Matthijs en Valerie,
    Wat leuk zo,n side, de foto's zien er erg goed uit.
    Volgens mij is het wel genieten daar in de States, of niet. Mooi he!! Op dat strand van Malibu zou ik ook wel willen zijn. Niet slecht!!! Nou veel plezier verder.

Groetjes Ans.

• At 10:11 a.m., Anonymous Anoniem said…

Mooie site,ik ben in april in SF en Vegas geweest,ook in The Golden Nugget,krijg je geen spijt van.Het hotel uit en je staat in Freemont Street, de lichtshow is fantastisch. Veel plezier. Herna