p

Westcoast USA 2005

Reisverslag van onze vakantie in Amerika, van dinsdag 16 augustus tot donderdag 8 september 2005.

09 september 2005

Dag 1 - 16/08/05 - Op weg naar Hollywood

Ondanks de stakingen van de afgelopen week bij British Airways vertrok de vlucht naar Londen op tijd. Na een korte tussenstop op Heathrow kon de 'echte' vlucht beginnen: 11 uur lang, van Londen naar LA. We vertrokken 45 minuten te laat, maar uiteindelijk kwamen we slechts een kwartier te laat aan op LAX. Vreemd, dat ze schijnbaar als het zo uitkomt 30 minuten kunnen inhalen onderweg, waarom vliegen ze dan niet standaard zo hard :(
Een uurtje voor de landing vlogen we over Las Vegas: The Strip met zijn grote hotels en de Stratosphere Tower waren vanuit de lucht nog duidelijk herkenbaar. Nadat we geland waren gingen we vol goede moed op weg naar de douane; immigratiepapieren in het vliegtuig al ingevuld, dus dat zou allemaal vlot moeten gaan. Niet dus: vanwege de fijne "Homeland Security" wetten van meneer Bush, mag iedereen tegenwoordig een pasfoto, vergezeld van een vingerafdruk van de linker- en rechter wijsvinger achterlaten. De mannetjes van de douane zijn experts in het opdreunen van "left index finger, right index finger", maar werken met computers gaat ze duidelijk minder minder makkelijk af; 8 van de 10 systemen had een storing en bij de rij van de negende (onze rij) stond een Chinese dame vooraan, die schijnbaar te dom was om de plaatjes te begrijpen waarop toch echt duidelijk stond aangegeven wat er van je verwacht werd: eerst de ene vinger, dan de andere. Met 1 miljard Chinezen kan dat nog leuk worden als ze straks allemaal gaan reizen...
Toen we eindelijk door de douane waren bleken de koffers er al te staan. Vlug naar het pendelbusje van de Dollar Car Rent om de auto op te halen. Ook dit ging allemaal redelijk rap, zodat we rond 15:00 in de auto zaten. Na een klein uurtje rijden (op sommige stukken snelweg staat het ondanks dat het 6-baans is standaard vast) kwamen we aan bij het hotel. Zoals ze op de website al aangaven; de lokatie is erg mooi en de kamers zijn ruim (en voorzien van een eigen keuken, handig).
Om meteen maar een beetje in het ritme te komen (want 9 uur tijdsverschil) besloten we dat we nog maar wat moesten gaan bekijken. Het hotel ligt op 200 meter van de Walk Of Fame & Mann's Chinese Theatre (6925 Hollywood Boulevard), dus dat lag het meest voor de hand. De Walk Of Fame op zich is best geinig om te zien en vanaf het Hollywood & Highland Shopping Center konden we het bekende Hollywood Sign zien: erg leuk, dat gaan we morgen van dichterbij bekijken.

Hollywood Sign vanaf Hollywood & Highland

Olifant bovenop Hollywood & Highland

Zuurstofbar in H&H

Op de Hollywood Boulevard zit een vrij grote Disney winkel, de Disney Soda Fountain and Studio Store (6834 Hollywood Blvd).

Disney Store in Hollywood

Na een supermarkt te hebben opgezocht (in een vage Latinowijk, waar je zelfs je dagelijkse boodschappen op afbetaling kon meekrijgen) om alvast ontbijt voor morgenochtend in te slaan hielden we het voor gezien; ondertussen is het tegen 21:00 en we waren vanochtend om 03:00 op. Tel daar het tijdsverschil van 9 uur bij op en dan ben je al snel 27 uur wakker.

2 Comments:

• At 2:32 a.m., Anonymous Anoniem said…

leuk gedaan,waarom is er een zuurstofbar?

mutti

• At 3:44 a.m., Anonymous Anoniem said…